29.01.2010

oppussing

Hjelp - vi pusser opp!!
Her er det rett før sofaen vår fyker ut døra... siste avslapping for mannen i huset i denne sofaen i allefall.... og god å sove/slappe av i, DET var den!!
Så nå er skapet, spisestuestolene, bordet og sofaen solgt....
Og det er jo helt greit, for nytt (les gammelt) skap har kommet inn, ny spisestue er like rundt hjørnet.... og ny sofa var klar for bestilling... trodde vi....
Her er stua "ribbet" for møbler - nå skal det males!!
Istedet for å skifte gulvet, skal det males i første omgang.. så får vi se hvordan det blir først, kanskje holder det i noen år til før det må skiftes.. Dette gulvet ble ikke skiftet da vi flyttet inn... har egentlig lyst på malt tregulv...
Så når jeg kommer hjem fra jobb idag, så er forhåpentligvis halve gulvet malt hvitt (med et lite brekk i...0502-R)

Ser vel ikke så værst ut på bildet, men det er masse striper (de tidligere eierne hadde hund...) og dårlig lakk mange steder....


Og så tilbake til sofaen; tidlig i høst fant vi en tøff retrosofa fra Violante i omtrent denne fargen;-) Og igår dro vi til møbelhandleren for å bestille!! Men; da vi skulle prøvesitte den en gang til (utstilt i stoff) så fant min kjære ut at den var for lav å sitte i......!!! Hjeeeelp, hva gjør vi da... sofaen vår var solgt, og det er ikke bare bare å finne en ny sofa på 123....??
Men; heldigvis fant vi en som lignet, fra Brunstad, kanskje enda finere til og med... Men; nok et men; den visste seg ved nærmere sjekk å være en utgått modell og kunne ikke bestilles!! Arg arg ....
Den var i denne fargen; perfekt;akkurat slik jeg vil ha den; KANEL

Men, hva hjelper det... når den ikke finnes....;-(



I morgen tar vi turen til Brekstad og Bohus for å titte litt der... de har en Howard sofa utstilt, og den kan skaffes i skinn.... Litt annen stil enn jeg hadde sett for meg.. ,men visstnok verdens beste kosesofa, så vi får se hva det blir til.... Sofa må vi iallefall ha, så får vi klare oss med vår gamle antikke i mellomtiden, koselig den også;-)
Se her så får du se Howard sofaen;


http://www.bohus.no/produkter/Sofaer/Sofa/howard-3-seter/


Så gjenstår det bare å ønske dere ei riktig god helg!!
Jeg skal ta med meg vin & "plage" naboen og kose meg i sofaen deres ikveld;-))



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.