26.05.2010

blomst i fri utfoldelse..

Endelig
har peonene kommet i butikkene!
Og jeg har fått de første i hus..
Kjøper man de for tidlig,
er det ikke sikkert de kommer ut har jeg erfart..
Men, disse har jo "sprunget ut" i rekordfart og blitt så flotte;-)

Fra en liten knopp.....





...så utfolder det seg den vakreste blomst!!
helt fantastisk så store og flotte de blir....






Blir det bedre vær nå til helgen, så skal jeg flytte de ut..
Der kan de stå i ukesvis & blomstre!


Har også kjøpt meg 3 nye peoner i år som jeg har plantet ned i krukker ute. Der skal de få stå til utpå tidlighøsten.. Trodde de to jeg hadde fra før i bedet mitt hadde gått tapt i frosten, men neida; nå kommer det mange "stenger" opp fra jorden! Skal bli gøy å se hvor mange blomster jeg får i år. Ifjor kom det ikke mange, men de ble store og flotte!!
Nå er det bare en dag igjen til den "store dameturen"!
Blir ikke så mye tid til byturer & shopping midt i uka lenger, da fridagene ikke vokser på trær...
Men, imorgen er det kos fra morgen til kveld!!
Det gledes;-)
Ha en finfin dag!
Klem Heidi.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.