26.04.2010

Magnoliatre..

Da har jeg omsider fått et lite magnoliatre i hus!! (I rosa.....)
Har ønsket meg det lenge.. men det er ikke så ofte å se slike trær i hagesentrene rundt omkring... kanskje pga at de er vanskelige å få til her så langt nord?

Min snille søster kjøpte med til meg da hun var i byen på lørdag;-)

Så nå håper jeg bare det overlever den kalde sommeren (?) her nord...
(og vinteren også selvfølgelig....men før den tid skal det plantes ned i jorda på et lunt sted.....)



Håper bare det "springer ut".... så jeg iallefall får nyte de rosa blomstene denne sommeren....
-og håper virkelig frostnettene er over!!
Heldigvis er det litt lunt i kroken min, så jeg drar det under tak på nettene...

Er det noen som har tips i forhold til stell og planting av Magnoliatre, så vil jeg gjerne ha tips!!




Igår feiret vi 18årsdag!! I et strålende vårvær!! Så da ble verandaen ryddet og vasket og pyntet til fest;-))


Det ble en nydelig dag, med mange hyggelige gjester som koste seg i vårsola!! -så mye koseligere og enklere når man sitter ute, og i tillegg kan nyte varmen & sola;-)
Håper på maaange sånne vårdager fremover!

Ha en fin ettermiddag
klem










2 kommentarer:

  1. Heisann!
    Tusen takk for koselig hilsen , og vel overstått 18-årsfest:-)
    Vet dessverre veldig lite om hvordan få frem et Magnolia-tre, men skjønne - det er de!
    Ha en kos kveld Heid,
    klem Hege.

    SvarSlett
  2. Magnoliatre er såå flott står på mi ønske liste også.. Har ikke aning om hvordan det skal stelles. Vet bare at en i området her hos oss har ett som blomstrer så nydelig hver vår..
    Ha en herlig dag

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.