07.10.2011

TID FOR PAI!


Nydelige epler i butikken nå, og tiden er inne for å lage eplepai!!

Og denne er superenkel!

Havregryn (4dl) & sammalt speltmel (2dl). litt sukker (1dl) & smeltet smør (150-200gr) blandes og smøres utover i ei paiform..
Vaniljekrem smøres i et godt lag oppå.
Deretter fylles paiformen med eplebåter, et dryss med (litt sukker) og kanel før 1 egg& 1 dl fløte helles over.


Stekes i ca en halvtime på varmluft, ca 180 gr!
Server vanilje kesam til, nydelig!!
Siden jeg "hater" oppskrifter, så er denne litt etter skjønn, så målene er derfor "sånn ca"!

Minner også om min superenkle & gode fiskesuppe som jeg lager ofte!

Er ikke så glad i fisk, men elsker fiskesuppe!!

Ønsker alle ei riktig god helg!!

Jeg skal både jobbe, & på bytur i sosialt lag, så denne helgen raser nok også avgårde, som de fleste;)

2 kommentarer:

  1. Ser nydelig ut!
    Selv skal jeg lage pavlova i kveld, når jeg er ferdig med malinga. Maling og hvitvin på tapeten her nå, når jeg har drukket opp kaffen min!
    Fin fredagskveld, og kos deg på jobb i morgen!
    Klem fra Klakkenbakken!

    SvarSlett
  2. Den så utrolig god ut, og jeg elsker eplepai. Denne skal prøves:) Selv har jeg bakt müslirundstykker i kveld, så nå blir det nybakt til kveldsmat:)

    Ha en koselig helg:) Klem fra Katharina

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.